Mikołajki dla Mukoludków
Uczniowie naszej szkoły z wielkim zaangażowaniem włączyli się w akcję organizowaną przez Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą pt. „Mikołajki dla Mukoludków”. Zgromadzili wiele słodkości, zabawek oraz ciekawych książek dla małych Mukowojowników czyli dzieci nieustannie zmagających się z przeciwnościami losu, jakie niesie im mukowiscydoza. Częste pobyty w szpitalu, inhalacje i żmudna rehabilitacja, stosy leków, zakazy, nakazy jest bardzo dużym obciążeniem dla małych pacjentów, dlatego chcieliśmy wywołać uśmiech na ich twarzach przygotowując mikołajkowe prezenty. W akcję włączyły się następujące klasy: 4BTPS, 4ATB, 4TAK, 3pATB, 3pBTB, 3pBTPS, 3gTE, 3gTPS, 3pATPS, 3pTG/TAK, 3gTAK, 3pH, 3pB, 3pC, 3gE, 32TAK, 2ATB,2ATPS, 2BTPS/TM, 2ATPS, 2TG, 2H, 1TA/TT, 1BTPS/TM. Zbiórkę prowadził Wolontariat oraz Samorząd Uczniowski Dziękujemy!!
BohaterOn – włącz historię!
Uczniowie klas: 1D, 3gA, 3pB, 3pD, 3pE, 4BTB, 4TE, 4TA/TT oraz 4TG uczestniczyli w ogólnopolskiej kampanii, która miała na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Akcja została objęta honorowym patronatem m.in. Prezesa Rady Ministrów - Mateusza Morawieckiego oraz Ministra Edukacji i Nauki - Przemysława Czarnka.
Podczas lekcji historii młodzież oglądała film ,,Głód, brud i wesela’’, a następnie uczniowie przedstawiali w formie dramy codzienność Powstania Warszawskiego.
Wiele emocji wśród uczestników zajęć wzbudziła dyskusja, która dotyczyła dramatycznych przeżyć uczestników tego trudnego momentu w naszej historii. Dopełnieniem akcji było przygotowanie pięknych kartek z podziękowaniami dla bohaterów powstania.
Cześć i chwała bohaterom!
WYCIECZKA DO SPYTKOWIC ORAZ ZUBRZYCY GÓRNEJ
12 listopada uczniowie z klasy 3g ATB odbyli wycieczkę do Spytkowic firmy „DREWNEX” oraz Zubrzycy Górnej do Orawskiego Parku Etnograficznego.
Uczniowie w firmie „DREWNEX” zapoznali się z pracą architekta, kierownika budowy oraz z produkcją drewnianych domków, obiektów małej architektury oraz produkcją pelletu.
W Zubrzycy Górnej w Orawskim Parku Etnograficznym uczniowie zwiedzili starą architekturę oraz zobaczyli, jak kiedyś żyli ludzie na wsi, jakie mieli tradycje, jak się ubierali, pracowali czy uczyli się. Na zakończenie spotkania odbyło się wspólne ognisko i pieczenie kiełbasek. Pogoda była piękna, więc nasze oczy mogły cieszyć się wspaniałymi krajobrazami górskimi terenu Orawy.
Szkolenie firmy IZOHAN cz. V
DACH – BEZPIECZEŃSTWO DOMU
17 listopada 2021 r. w naszej szkole odbyło się szkolenie dla uczniów z klasy 2 BTB z zakresu renowacji i konserwacji pokryć dachowych.
Pokrycia dachowe należy odpowiednio przygotować. Na starych pokryciach papowych często pojawiają się pęcherze o różnych rozmiarach. Tworzą się one pod wpływem ciepła słonecznego, powodującego rozprężanie pary wodnej uwięzionej między papą, a podłożem. Po pewnym czasie pęcherze mogą pękać tworząc miejsca przedostawania się wilgoci. Dlatego przy renowacji pokrycia papowego należy przeciąć lub wycisnąć pęcherze, dokładnie oczyszczając podłoże znajdujące się pod nimi.
Wycięte i osuszone ubytki należy wypełnić szpachlówką IZOHAN IZOBUD masą szpachlową o grubości 2 mm, w przypadku mokrego podłoża IZOHAN IZOBUD ROOFIX. W przypadku uszczelnienia miejsc newralgicznych i trudno dostępnych warto zastosować produkty aplikowane z kartuszy: IZOHAN klej dekarski, IZOHAN uszczelniacz bitumiczny dekarski lub IZOHAN uszczelniacz kauczukowy dekarski.
Po przesunięciu masy szpachlowej w wypełnionych ubytkach w miejscach remontowych lub na całej powierzchni pokrycia papowego nanieść warstwę IZOHAN IZOBUD B/SBS-B. Dokładnie wymieszaną masę nakładać dwukrotnie na izolowane powierzchnie szczotką dekarską lub pędzlem, w odstępach co najmniej 24 godzin. W celu zwiększenia odporności chemicznej i odporności na UV na jeszcze niezwiązaną ostatnią warstwę posypać posypką mineralną. IZOBUD R to masa w kolorze srebrnym znacznie ograniczająca stopień nagrzewania się dachu. Do zabezpieczenia gontów drewnianych stosujemy IZOHAN impregnat W2.
Uczniowie dowiedzieli się o rozwiązaniach technicznych przy renowacji i konserwacji pokryć dachowych. Zajęcia miały charakter teoretyczny i praktyczny.
„Polska”
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska - Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.
/Ryszard Przymus/
16 listopada w naszej szkole odbył się Konkurs Recytatorski „Strofy o Polsce”. Była to forma uczczenia 103. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom występów i zdobyli następujące miejsca:
Kamil Bukowski, klasa IIIpBTB – I miejsce
Dawid Fiedor, klasa IIIpBTPS i Klaudia Stachoń, klasa IIIpTG/TAK – II miejsce
Victoria Rutkowski, klasa IITAK – III miejsce
Szymon Szpak, klasa IH – wyróżnienie
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów recytatorskich.
PRÓBNA MATURA
PRÓBNA MATURA Z JĘZYKA POLSKIEGO (poziom podstawowy) Poniedziałek, 22.11. 2021 r. (170 min.) 8:20 – wejście do sal 8:40 – rozpoczęcie egzaminu 11:30 – zakończenie egzaminu |
||||||||
Klasa / Liczba zdających w sali Kod oddziału |
4 ATB 24 os. A |
4 BTB 26 os. B |
4 ATPS 21 os. C |
4 BTPS 16 os. D |
4 TA/TT 28 os. E |
4 TAK 21 os. F |
4 TE 26 os. G |
4 TG 21 os. H |
Nauczyciel nadzorujący przebieg egzaminu |
K. Domin |
Ad. Nowak |
E. Sabała |
M. Arendarczyk |
M. Kogut |
R. Misiur |
K. Słaboń |
M. Jędrzejowska |
sala |
218 |
223 |
220 |
217 |
216 |
221 |
214 |
222 |
PRÓBNA MATURA Z MATEMATYKI (poziom podstawowy) Wtorek, 23.11. 2021 r. (170 min.) 8:20 – wejście do sal 8:40 – rozpoczęcie egzaminu 11:30 – zakończenie egzaminu |
||||||||
Klasa / Liczba zdających w sali Kod oddziału |
4 ATB 24 os. A |
4 BTB 26 os. B |
4 ATPS 21 os. C |
4 BTPS 16 os. D |
4 TA/TT 28 os. E |
4 TAK 21 os. F |
4 TE 26 os. G |
4 TG 21 os. H |
Nauczyciel nadzorujący przebieg egzaminu |
J. Knapczyk |
B. Buczek |
A. Konopka |
M. Klag |
T. Gałecki |
K. Kozieł |
A. Dziubek |
Ł. Iżyk |
sala |
218 |
223 |
220 |
217 |
216 |
221 |
214 |
222 |
PRÓBNA MATURA Z JĘZYKA OBCEGO (poziom podstawowy) Środa, 24.11. 2021 r. (120 min.) 8:20 – wejście do sal 8:40 – rozpoczęcie egzaminu 10.40 – zakończenie egzaminu |
||||||||
Klasa / Liczba zdających w Sali Kod oddziału |
4 ATB 24 os. A |
4 BTB 26 os. B |
4 ATPS 21 os. C |
4 BTPS 16 os. D |
4 TA/TT 28 os. E |
4 TAK 21 os. F |
4 TE 26 os. G |
4 TG 21 os. H |
Nauczyciel nadzorujący przebieg egzaminu |
A. Gocał |
A.Wójciak |
M. Bednarczyk |
A. Stanek |
M. Leśnicka |
P. Ceglarz |
M. Jamrych |
M. Marszałek |
sala |
218 |
223 |
220 |
217 |
216 |
221 |
214 |
222 |
INFORMACJE DLA UCZNIÓW:
- Przed egzaminem i po egzaminie próbnym klasy maturalne mają zajęcia zgodnie z planem lekcji.
- Nauczyciel wyznaczony w tabeli, przechodzi z uczniami na l. 2 do wyznaczonej sali.
- Jeżeli klasa zaczyna zajęcia po l. 2 uczniowie zgłaszają się bezpośrednio do sali egzaminacyjnej o godz. 8.20.
- O godz. 8.20 rozpocznie się wpuszczenie uczniów do sal zgodnie z procedurami maturalnymi (sprawdzenie dowodu tożsamości, losowanie miejsc).
- W czasie egzaminu nie wolno korzystać z urządzeń telekomunikacyjnych (telefonów komórkowych).
- Zdający zobowiązany jest posiadać przy sobie dokument tożsamości oraz czarny długopis, ponadto na egzaminie z matematyki: linijkę, cyrkiel, kalkulator prosty.
- Uczniowie, którzy wcześniej skończą pracę pozostają w sali do czasu zakończenia egzaminu.
- W czasie egzaminu próbnego obowiązują procedury przeprowadzania egzaminu w maju 2022.
- Stroje apelowe nie są wymagane.
- Wyniki egzaminu próbnego traktowane są jak badanie wyników nauczania – oceny zostaną wpisane do dziennika lekcyjnego.